2 Mayıs 2014 Cuma

Capri'den Positano'ya masal diyarında...

Yukarıda gördüğünüz fotoğraf, güneş yavaş yavaş doğarken sabahın ilk ışıklarında Positano'daki odamızın balkonundan çekildi. Sabah 06:30'da güzel bir su sesiyle uyanıp balkona çıktım. Sessizlik içindeki Positano'da tek ses, teknelerin hafif çırpıntı nedeniyle su yüzeyine vurmalarıyla oluşan muhteşem su sesiydi. Bütün teknelerin aynı anda bu kadar ritmik bir şekilde böylesi güzel bir sese ortak olmaları muhteşemdi ve ben hayatımda suyun sesini hiç böyle duymamıştım. Bir süre gözlerimi kapatıp bu unutulmaz sesi dinledim. Hala Positano dendiğinde ilk aklıma gelen bu şahane su sesi. Bu nedenle burada kesinlikle denizin sesini duyabileceğiniz bir otelde kalın. Bu muhteşem keyiften mahrum kalmayın!

Sahilden Positano'ya bakış

Biraz daha uyuyup uyandıktan sonra Positano güne çoktan başlamıştı. Her yerden başka ses geliyordu artık. Bizim de kahvaltıdan sonra arabamıza atlayıp Ravello'ya doğru yola çıkma vaktimiz yaklaşıyordu. Şimdi biraz geri sarmak gerekirse; Capri'den Sorrento'ya döndük. Oradan araba kiralayıp yola koyulduk. Ben İtalya'yı gerçekten çok seviyorum. Kuzeyinde yollar ayrı güzel, güneyinde ayrı. Nasıl güzel, şirin, minik yerlerden geçtik bilemezsiniz. Bir kere her yer çok yeşil. Kısacası huzur var. Positano'ya gelince yollar daralıyor. Hatta burası o kadar ilginç bir yer ki, arabayla bir noktayı geçip giderseniz geri dönmek için yuvarlak çizmeniz ve tekrar o yerin önünden geçmeniz lazım. Zaten otobüsler de daire çizen bir hat üzerinde çalışıyor. Görüntüsüyle bir tabloyu andıran Positano'da her yer merdiven ve yokuş. Burada sahile inmek ve tabii ki sonrasında yukarı otobüse kadar çıkmak için iyi bir kondisyon lazım (evet, ne yazık ki sahile kadar giden bir otobüs yok).

Sahile inerken daracık sokaklar
Her yer yokuş, her yer merdiven!

Biz Positano'da bir gece kaldık. Yetti diyebilirim, oldukça küçük bir yer çünkü. Denizinin çok güzel olmadığını söylemek zorundayım. Hele Capri'nin güzel denizinden sonra hiç sarmadı. Ama Positano büyüleyici bir yer, farklı bir cazibesi var. Romantik. Eğer yolunuz Positano'ya düşerse, her şeyin limonla ilgili olduğu mağazayı dolaşın. Neredeyse hemen yanındaki Zagara'da şeftali aromalı buzlu çay için, "panini" veya "calzone" yiyin. Positano için son tavsiyem ise La Sponda'da yemek yiyin. Muhteşem manzara eşliğinde büyüleneceksiniz.

La Brezza'da içtiğim havalı mojito

La Sponda; en romantik restaurantlardan biri sanırım

Positano ile ilgili daha fazla bilgi ve organizasyon için bana ulaşabilirsiniz; isvecan@gmail.com